Avbokning, ombokning, återköp

Ibland händer det saker som gör att du behöver avboka eller omboka din resa. Har du köpt din biljett av Norrtåg hjälper vårt servicecenter dig.

Du ska alltid boka av biljetten på samma ställe som du köpte den. Har du köpt biljetten hos något annat tågbolag än Norrtåg eller hos något av våra ombud, måste du vända dig dit för att få hjälp.

Regler för avbokning och ombokning av Norrtågs biljetter

Alla våra biljetter är möjliga att boka av eller boka om fram till tågets avgångstid. Då får du biljettpriset tillbaka.

Kom ihåg att du måste av- eller omboka din biljett före avgångstiden. När tåget har gått är biljetten förbrukad. Har du betalat biljetten via faktura, kan vi dock inte återbetala faktureringsavgiften.

Vi kan tyvärr inte göra någon återbetalning på flexbiljetter eller pendlarkort.

Du kan inte resa på annan avgång än den som biljetten är giltig för. Vill du resa med en annan avgång än den du köpt biljett för måste du boka om din resa.

Har du köpt din resa hos Norrtåg men reser med annat bolag – då gäller deras regler för av- och ombokning

Servicecenter hjälper dig

Vi hjälper dig gärna med att boka om eller boka av din biljett – om du har köpt biljetten på vår webbplats eller hos vårt servicecenter.

Servicecenter
0771-444 111