Avbokning, ombokning, återköp

Ibland händer det saker som gör att du behöver avboka eller omboka din resa. Har du köpt din biljett av Norrtåg hjälper vårt servicecenter dig.

Du ska alltid boka av biljetten på samma ställe som du köpte den. Har du köpt biljetten hos något annat tågbolag än Norrtåg eller hos något av våra ombud, måste du vända dig dit för att få hjälp.

Regler för avbokning och ombokning av Norrtågs biljetter

Vid bokning kan du välja två olika prisklasser. Det billigare priset kan du inte boka om eller boka av. Köpt är köpt, om vi ska uttrycka det krasst. Om du som ska resa blir sjuk betalar vi tillbaka pengarna (exkl. bokningsavgiften) mot uppvisande av giltigt läkarintyg.

Det dyrare priset på biljetten går att boka av om och boka av fram till tågets avgångstid. Då får du biljettpriset tillbaka, exklusive bokningsavgift och avbokningstillägg.

Kom ihåg att du måste av- eller omboka din biljett före avgångstiden. När tåget har gått är biljetten förbrukad. Har du betalat biljetten via faktura, kan vi dock inte återbetala faktureringsavgiften.

Vi kan tyvärr inte göra någon återbetalning på flexbiljetter eller pendlarkort.

Servicecenter hjälper dig
Vi hjälper dig gärna med att boka om eller boka av din biljett – om du har köpt biljetten på vår webbplats eller hos vårt servicecenter.

Servicecenter
0771-444 111