Nu blir alla enkelbiljetter återbetalningsbara
Från och med fjärde april är Norrtågs enkelbiljetter återbetalningsbara – det innebär att du som resenär kan boka av eller boka om din resa utan extra kostnad och få hela biljettpriset tillbaka.
Som resenär måste du ha en biljett som är giltig på den avgång du reser med. Därför är det extra viktigt att boka av eller boka om din resa om den inte längre passar. Biljetten måste av- eller ombokas innan resans avgångstid, annars räknas den som förbrukad.
Du bokar om din resa på samma ställe som du köpte den – webb eller app. Behöver du hjälp går det bra att ringa till Servicecenter, de nås på telefonnummer 0771-444 111 måndag-fredag 07:00-18:00 och lördag-söndag 10:00-17:00.
Läs mer om Avbokning, ombokning, återköp
Vanliga frågor
Varför blir alla enkelbiljetter återbetalningsbara?
Vi ser att våra kunder vill ha flexiblare lösningar och större möjlighet till att själv kunna bestämma när de vill resa. Därför gör vi nu alla biljetter återbetalningsbara. De ger våra kunder möjlighet att avboka sin biljett ända fram till avresa.
Får man igen hela summan när man avbokar sin resa?
Ja, man får igen hela summan när man avbokar.
Påverkar detta priset?
Att biljetten är återbetalningsbar kostar inget extra. Vi arbetar med dynamisk prissättning vilket innebär att de billigaste biljetterna hittar man i god tid innan avresa på avgångar med få bokade resenärer.
Hur sent kan jag avboka min biljett?
Du kan avboka din biljett fram till tågets avgångstid. Har avgångstiden däremot passerat räknas biljetten som förbrukad och då kan den inte avbokas.