Nytt säljsystem

Precis som andra i branschen har vi bytt försäljningssystem – ett komplicerat arbete med många parter inblandade. Vi är inte riktigt i hamn än vilket kan påverka dig som resenär något, läs mer nedan.

Reser du med periodkort?

Är ditt periodkort köpt innan den 17 maj kan den ha försvunnit ur Vy appen. Prata med tågvärden ombord så kan de söka på ditt namn för att kontrollera giltighetstiden på ditt periodkort.

Reser du med Flexbiljett?

Flexbiljetter köpta innan 13 maj går ej längre att nyttja efter 3 juni, för återbetalning av dessa kontakta servicecenter@vy.se, märk ämnesraden med FLEX för snabb hantering. Flexbiljetter går att köpa i Vy appen enligt information nedan.

Vi upplever vissa problem med att boka och betala sin resa med Flexbiljetter. Ring till Servicecenter på telefon 0771-444 111, mån-fre 07:00-18:00, lör-sön 10:00-17:00 så hjälper de dig att boka din resa.